En julpeppande lördag

Hejsansvejsan!
 
Idag så var jag, min mamma och min mormor på Taxinge julmarknad, som ni kanske såg i senaste inlägget. Taxinge julmarknad är en marknad där det säljs mestadels mat, men även handgjorda saker som mössor, kläder och snickerier. Det har blivit lite av en tradition att åka dit varje år, även fast vi bara har åkt dit tre år. En lättnad är att jag kan kryssa för flera olika julklappar som jag förut var tvungen att köpa. Hela fem julklappar är av klarade, vilket är många om man kollar på min lilla släkt. Som lunch åt jag en strömmings burgare (utan ben i, puuh va skönt) och ett läskande glas med lingon dricka. Även fast vi hade gått runt och provsmakat precis innan maten så var det rysligt gott. Inne i ett stort tält så står det flera små stånd från hela Sverige och säljer deras specialiteter, det är allt mellan, kött, fisk, ost, choklad, marsipaner och marmelader. 
 
När jag och mamma hade lämnat av mormor hemma hos henne så åkte vi och handlade ( inget intresant). Till middag åt vi gnocchi och oxbringa med stuvad grönkål. Btw, så köpte jag "Innocent's" gröna juice, den är sååå god. Jag blir törstig bara av att tänka på den :DDD
 
 
Livet idag, Receptboken | juice | |
Upp